יום שלישי, 22 במרץ 2011

ירח דבש רומנטי בפאריז





אם אתם מאלו שהשם פריז מעלות בכם אסוציאציות מתוקות של בתי קפה רומנטייםמקרונים צבעונייםמסעדות יוקרהאדריכלות מרהיבה וגנים קסומיםכנראה שזה היעד הנכון עבורכם.

פאריז אכן יכולה להיות התגלמות הרומנטיקה עלי אדמותאך בשביל להנות באמת מהעיר המדהימה הזאת רצוי להשאיר את הספונטניות בבית ולערוך מחקר מקדיםאחרת אתם צפויים להתאכזב מאתרים ומסעדות מתויירים מידיעמוסים מידי ושונים מאוד מהפריז שהייתה לכם בראש.




לפריז כדאי להגיע בכל עונה חוץ מבקיץ, שאז החום הנוראי מבריח את כל הפריזאים מחוץ לעיר אל חופשת הווקאנס המפורסמת והתיירים נשארים עם עיר חצי מושבתת (אבל עם דילים שווים לבתי המלון). לדעתנו פריז הכי יפה בחורף, סמוך לחג המולד, כששדירות השאנז-אליזה ומגדל האייפל מנצנצים באורות החג. אז המונח "עיר האורות" מקבל משמעות ממש קסומה.
לחובבי הקולינריה יש המון מה לעשות בעיר הזאת, שמוצפת בעשרות אלפי מאפיות מתוקות (פטיסרי) ומלוחות (בולונז'רי), בתי קפה ומסעדות עטורות כוכבי מישלן.




אנחנו ממליצים בחום להיכנס לבלוג האוכל המשובח בצק אלים ולקרוא את חוויות הטיול הקולינרי שערכה בעלת הבלוג מאיה מרום בעיר האורות.

אם חשקה נפשכם להשקיע בארוחת ערב רומנטית ובלתי נשכחת, כדאי לכם להזמין שולחן במסעדת
Guy Savoy בעלת שלושת כוכבי מישלן. המסעדה הזו הוכתרה לטובה ביותר בפריז עפ"י הגולשים של האתר Trip Advaisor.
כדי לממש את ההמלצה שלנו על מחקר מקדים, כדאי להיכנס למדריך הסודי לעיר היפה של הפריזאית  שם אפשר למצוא מידע עדכני ורלוונטי על פריז.
ההמלצות של כותבת הבלוג- ישראלית שמתגוררת בפריז- מכסות את כל תחומי הבילוי והתיירות בעיר וכוללת לוח אירועים מעודכן ואפילו מפה מלאה בנקודות ציון מועילות.
ואי אפשר לדבר על אינטרנט ופריז מבלי להזכיר את הבלוג המשובח Paris Daily Photo
כותב הבלוג, אריק, מעלה כבר במשך שנים מידי יום תמונה אחת שצילם ברחובות העיר בתוספת הסבר מרתק כתוב באנגלית רהוטה.
התמונות בצירוף ההסברים מעניקים תמונת מצב אותנטית על העיר מנקודת המבט של אלו שחיים שם ומאפשר לממש להרגיש ולחוות את העיר הקסומה הזאת.


אמצעי התחבורה הנוח ביותר בפריז הוא המטרו שתחנותיו מצויות בכל פינה בעיר
.
אם תרצו להשתמש במוניות, חשוב שתדעו שמדובר במשימה יחסית מורכבת ולכן הכנו בשבילכם 

מדריך מקוצר לנסיעה במונית פריזאית:



1. תעריף תחילת נסיעה למונית שתעצרו ברחובות העיר יעמוד על 2.20 אירו.
למוניות יש תעריף נסיעה מינימלי של 6.10 אירו, אז אל תחשבו שהנהג מנסה לעבוד עליכם אם נסעתם נסיעה ממש קצרה ופתאום ראיתם את המונה קופץ לתעריף זה. על כל מזוודה תשלמו מחיר נוסף של 1 אירו.
אם תזמינו מונית בטלפון, תצטרכו לשלם עבור זמן הנסיעה שהמונית עשתה בשביל להגיע אליכם (המונה מתחיל לפעול מהרגע שהמונית מגיעה אליכם) מה שעלול להתברר כסיפור יקר להחריד.
  1. מונית פנויה לנסיעה מסומנת באור ירוק או לבן בלבד. תאלצו לגלות שקשה עד בלתי אפשרי למצוא מוניות פנויות בשעות עומס בכבישים או כשיורד גשם.
  2. ישנם נהגים שמדברים אנגלית, הרוב לא. הדרך הטובה ביותר לתקשר איתם היא לכתוב על פתק בצרפתית את שם היעד והכתובת שאליו אתם מעוניינים לנסוע ולתת להם אותו. הכבישים בעיר סבוכים ומלאים בסמטאות קטנטנטות לכן ישנו סיכוי סביר שהנהג לא יכיר את הכתובת. מומלץ להיעזר במפה או בסמארטפון עם ג'י.פי.אס בשביל להראות לו לאן אתם רוצים להגיע במידה ואתם מבינים שאין לו שמץ של מושג.
  3. אם תרצו להזמין מונית מהמלון או ממסעדה, תוכלו להתקשר לטלפון הבא:
    G-7 Taxi service 01 41 27 66 99 locally or +33 1 41 27 66 99
    זה שירות הזמנת מוניות באנגלית וכדי לקבל מונית תצטרכו לתת את הכתובת המדוייקת שאליהם אתם מעוניינים להגיע. זמן ההמתנה למונית נע בין 8-15 דקות, אלא אם מדובר בשעות העומס אז הזמנים יכולים להתארך משמעותית.

ולסיום, רצינו להראות לכם סרטון חמוד שמתאר בילוי של 24 שעות בעיר האורות.


וגם, תמיד אפשר לשתות כוס קפה בפינה הפריזאית ב"מעגלים". לא לדאוג, לא צריך דרכון...




מאחלים לכם חופשה מדהימה ורומנטית,



צוות מעגלים.



תגובה 1:

  1. אין כמו ירח דבש בפריז. פשוט העיר הכי רומנטית בעולם! חורף, קיץ, מפות, תחתית, ברגל, מה שלא עושים בפריז - זה יפה.

    השבמחק