יום חמישי, 31 במרץ 2011

שבוע בניו- יורק, העיר שלא עוצרת לרגע

אם "התפוח הגדול" זה הרבה יותר ממכשיר טלפון מתקדם בשבילכם, ואתם מאלה שחייבים לראות הכל, להספיק הכל ולהיות בתנועה כל הזמן- אז ניו-יורק היא העיר בשבילכם.
בניו- יורק יש פשוט הכל, מהכל. טעימות מכל העולם של תרבות, אוכל, שפה, נופים ואנשים.
קל להסתדר בניו- יורק, אם אנגלית אינה מהווה מכשול עבורכם- תוך כמה ימים כבר תהפכו
 לניו- יורקרים אמיתיים.
כשאומרים ניו- יורק, הכוונה השכיחה ביותר היא לחצי האי מנהטן, בעיר ניו- יורק שבמדינת ניו- יורק. את קו החוף המפורסם של מנהטן כולם מכירים- גורדי השחקים המפורסמים שיוצרים קו מתאר מרשים במיוחד. המוניות הצהובות שאי אפשר לפספס בכל פיסת כביש כבר מזמן הפכו לסמל הלא רשמי של העיר.




לניו- יורק מומלץ להגיע באביב- עכשיו זו תקופה מצוינת.. עד סוף יוני. בקיץ הלחות, החום וגורדי השחקים המקיפים את העיר מכל עבר הופכים את ההסתובבות בעיר לחוויה לא סימפטית ורטובה. הימנעו מנסיעה בחורף- הקור העז מוציא את החשק לצאת ולהסתובב. ואם כבר הגעתם בחורף- הצטיידו במעיל טוב ומחממי אוזניים.
אין ספק שקניות הם חווית התיירות הנפוצה בעיר, אבל אנחנו דווקא נמליץ לכם על כמה מקומות יותר ידידותיים לארנק.


כל אשה שרואה את "סקס והעיר הגדולה" בוודאי מכירה את מגנוליה. חנות הקאפקייקס המפורסמת בעולם- המבחר והיופי עושה חשק לטרוף את הכל. לגברים, שלא יודעים במה מדובר, מצורף הקטע המפורסם:


ולא נשאיר את הגברברים רעבים- ההמבורגר הטוב ביותר בניו- יורק ע"פ Trip Advisor נמצא במלון פרקר מרידיאן ונקרא Burger Joint. אל תיכנסו לאתר הזה אם אתם רעבים, זה לא יועיל לקיבה שלכם כרגע. לרשימה המלאה.











מאכל ניו- יורקרי נוסף הוא הפאי. FOUR & TWENTY BLACKBIRDS נחשב לאחד המקומות אם לא "ה-" , וכשנכנסים לחנות נתקפים מיד בריח משכר של מאפים וסוכר, אם אתם מעדיפים להימנע ממתוק- אל תיכנסו לחנות, אין לכם סיכוי שם.
אבל אם אתם דווקא מסתדרים טוב עם סוכר- Little Brown הוא מקום קסום ושוקולדי (שעודד ברנר מ"מקס ברנר" הוא אחד השותפים בו).

מוסיקה בניו- יורק נמצאת בכל מקום, ויש סצינת ג'אז מפותחת מאוד, אפשר לומר שניו- יורק היא בירת הג'אז העולמית. מועדון הג'אז המפורסם ביותר הוא ה- Blue Note. כולם ניגנו שם, אבל באמת כולם. המקום כבר מזמן לא מועדון אנדרגראונד נידח, ומושך אליו תיירים מכל העולם שבאים לשמוע את אמני הג'אז הגדולים ביותר, לצד אמנים צעירים ומבטיחים.

כתבה ישראלית- מתוך עכבר עולם שאנחנו ממליצים עליה היא זאת, כאן תקבלו המלצה ליום פינוק בניו- יורק בפחות מ- 100 דולר.

אם אתם מתכננים טיול באפריל הקרוב, תמצאו בבלוג הזה את סיכום האירועים המעניינים באפריל 2011.

וכמובן, בראנצ'. איך אפשר להיות בניו- יורק בלי לאכול בראנץ' ב- 11:00. זה הבראנץ' הטוב בניו- יורק ע"פ "מגזין ניו- יורק".
ואם לא הצלחתם להוציא ויזה בשגרירות, תקפצו לדיינר האמריקאי במעגלים- יש המבורגר נפלא!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה